Informator Europejski

Informator Europejski

Czy wiesz, że...

Budowa II linii metra

to największa spośród realizowanych w Polsce inwestycja samorządowa, która uzyskała dofinansowanie z Funduszu Spójności.

12,4 mld zł

 to łączna kwota, która wpłynęła na konto m. st. Warszawy z UE w latach 2005-2019

9,7 mld zł

to kwota pozyskana ze środków Unii Europejskiej w latach 2007-2013.

17,9 mld zł

to łączna wartość dofinansowania projektów miejskich

10 tys. zł

przypada ze środków unijnych na każdego mieszkańca Warszawy.

Facebook

Zakup niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych do obsługi sieci...

Increase Normal Decrease
opublikowano: Poniedziałek, 9 Grudnia, 2013 - 13:15, epietr

Zakup niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie

Projekt "Zakup niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie" jest finansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Planowany całkowity koszt realizacji projektu to 593 553 959,64 PLN.

Planowane dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej to 284 794 202,85 PLN

Projekt polega na dostawie:

  1. 45 tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, wykonanych z uwzględnieniem europejskich norm określających wymagania wytrzymałościowe i zderzeniowe dla pojazdów szynowych (w tym 2 dostosowanych do potrzeb nauki jazdy). Tramwaje będą wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne kabiny pasażerskiej i motorniczego, a także w system monitoringu oraz system wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej oraz wyciszony układ napędowy i jezdny, stosowany już standardowo w produkowanych obecnie pojazdach szynowych komunikacji miejskiej, zapewniający zwiększony komfort podróżowania wewnątrz oraz zmniejszoną emisję hałasu na zewnątrz.
  2. 5 tramwajów typu 120Na przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, wykonanych z uwzględnieniem europejskich norm określających wymagania wytrzymałościowe i zderzeniowe dla pojazdów szynowych. Tramwaje są wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne kabiny pasażerskiej i motorniczego, a także w system monitoringu oraz system wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej oraz wyciszony układ napędowy i jezdny, stosowany już standardowo w produkowanych obecnie pojazdach szynowych komunikacji miejskiej, zapewniający zwiększony komfort podróżowania wewnątrz oraz zmniejszoną emisję hałasu na zewnątrz.
  3. 30 jednokierunkowych tramwajów, całkowicie niskopodłogowych, wieloczłonowych, przegubowych (w tym 2 dostosowanych do potrzeb nauki jazdy), z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, wykonanych z uwzględnieniem europejskich norm określających wymagania wytrzymałościowe i zderzeniowe dla pojazdów szynowych. Tramwaje będą miały od 18 do 22 metrów długości i pojemność co najmniej 155 osób (przy 1os/0,15m2), w tym 22 osoby na miejscach siedzących.

Wszystkie pojazdy będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych: dla osób niesłyszących i niedosłyszących zostaną zainstalowane systemy informacji liniowej wyposażone w tablice diodowe na zewnątrz pojazdu i tablice LCD wewnątrz oraz podświetlane przyciski służące do otwierania drzwi; dla osób niewidomych i niedowidzących zostaną zainstalowane systemy informacji liniowej z komunikatami dźwiękowymi, przyciski służące do otwierania drzwi z wypukłymi znaczkami <> i dodatkowo dla osób niedowidzących zewnętrzne kwadratowe wyświetlacze z numerem linii; dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej zostaną zainstalowane automatycznie sterowane rampy wjazdowe i zostaną wyznaczone specjalne miejsca dla wózków inwalidzkich (wyposażone w oparcie, pas bezpieczeństwa i przycisk do komunikacji z motorniczym).