to łączna wartość dofinansowania projektów miejskich
to największa spośród realizowanych w Polsce inwestycja samorządowa, która uzyskała dofinansowanie z Funduszu Spójności.
to łączna kwota, która wpłynęła na konto m. st. Warszawy z UE w latach 2005-2019
przypada ze środków unijnych na każdego mieszkańca Warszawy.
to kwota pozyskana ze środków Unii Europejskiej w latach 2007-2013.
Opracowanie i wdrożenie sposobu i standardu obsługi klienta z zakresu przygotowywania dokumentów w sposób dostępny
Skrócony opis:
Lider: QS Zurich Sp. z o.o.
Partner: Gmina Miasta Sopotu, Miasto Warszawa
Partner zagraniczny: Lectura Facil/Hiszpania
Tytuł: Opracowanie i wdrożenie sposobu i standardu obsługi klienta z zakresu przygotowywania dokumentów w sposób dostępny
Okres realizacji: 01.11.2019 - 30.04.2022
Obszar działania: Cała Polska
Numer projektu: POWR.04.03.00-IP.07-00-006/18
O projekcie:
Cel główny: opracowanie we współpracy z partnerem z Hiszpanii i 2 JST sposobu świadczenia usług publicznych dostosowanych dla osób o szczególnych potrzebach w zakresie przygotowywania dokumentów i informacji wykorzystując istniejące standardy wypracowane przez Associación Lectura Facil na (podstawie wytycznych IFLA) oraz wdrożenie oprac prod w 2 JST do 2022.04.30Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego POWER przez:
I. Wypracowanie i wdrożenie nowego rozwiązania (NW) w zakresie poprawy funkcjonowania JST w obszarze dostępności obejmującego 2 aspekty:
1. opracowanie sposobu świadczenia usług publicznych dostosowanego do potrzeb osób o szczególnych potrzebach: opracowany zostanie sposób, wytyczne przygotowywania tekstów prawnych, informacyjnych i administracyjnych w prostym języku, tak aby pomóc czytelnikowi zrozumieć komunikat zgodny z wytycznymi International Federation of Library Association and Institutions.
2. opracowanie standardów obsługi klientów dostosowanych do potrzeb osób o szczególnych potrzebach - w ramach co najmniej jednej instytucji: opracowany zostanie standard obsługi klientów w zakresie przygotowywania tekstów prawnych, informacyjnych i administracyjnych w prostym języku (przygotowanie standardu składającego się z następujących rozdziałów: Zarządzanie, Zasoby Ludzkie, Realizacja Usługi, Ciągłe doskonalenie), który zostanie wdrożony w 2 JST: (w tym u P. Gmina Miasta Sopotu i Miasto Warszawa)
Grupa docelowa:
Grupę docelową stanowią, jako użytkownicy wypracowywanego w Projekcie rozwiązania JST oraz pracownicy JST.
Grupę docelową bezpośrednią stanowią, jako użytkownicy nowego rozwiązania JST oraz pracownicy tych JST:
W ramach projektu wsparciem zostaną objęci:
A) okres testowania:
SOPOT
● Pracownicy W. Zdrowia i Spraw Społecznych, W. Lokalowy, Referat Komunikacji, Biuro Promocji i Komunikacji Społecznej, Biuro Rady Miasta, W. Organizacji i Kadr, MOPS, DPS (10 os 8K, 2M)
● Wydziały sporządzające dok. administracyjne dla wnioskodawców: Biuro Konserwatora Zabytków, Architektury i Urbanistyki, Inżynierii i Ochrony Środowiska, Lokalowy, Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji, Finansowy, Organizacji i Kadr, Prawny, Biuro Rady Miasta, Komunikacji, Referat Zamówień Publicznych, Strategii Rozwoju Miasta, Pełnomocnik Prezydenta, Obywatelski, Zarządzania Kryzysowego, Oświaty, Straż Miejska, Zdrowia i Spraw Społecznych i podległe jednostki: MOPS, DPS (35 os 25K, 10M)
WARSZAWA
● Pracownicy BPiPS 5 os, 18 prac. urzędów dzielnic (po 1 os z każdego UD), 3 prac. Ośrodków Pomocy Społecznej, po 1 os z jednostek organizacyjnych miasta, tj. Centrum Usług Społecznych Społeczna Warszawa, Centrum Aktywności Międzypokoleniowej Nowolipie oraz 2 os ze Stołecznego Centrum Osób Niepełnosprawnych (30 os 24 K/6 M)Projektem w okresie testowania zostaną objęci pracownicy urzędu m.st. Warszawy i Sopotu mający doświadczenie w pracy z os. o szczególnych potrzebach, zajmujący się przyjmowaniem lub wydawaniem dokumentów oraz decyzji dla ww. grupy, posiadający wykształcenie wyższe oraz przechodzący regularnie szkolenia stacjonarne oraz e-learningowe z zakresu obsługi mieszkańców.
B) okres wdrażania rozwiązania:
SOPOT
● Pracownicy UM i pracownicy podległych jednostek (ł.180 os 150 K/30 M)
WARSZAWA
● Pracownicy Urzędu Miasta i podległych jednostek (w tym osoby które brały udział w fazie testowej rozwiązania) i łącznie 3300 os (2240 K/1060M) pracownicy m.in: urzędów Dzielnicy, Ośrodków Pomocy Społecznej, Centrum Usług Społecznych, Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie, Biuro Pomocy i Projektów Społecznych, kadra zarządzająca biur).Wsparcie w projekcie skierowane jest do pracowników JST z uwagi na konieczność podwyższania ich kompetencji w zakresie obsługi osób o szczególnych potrzebach oraz dostępności usług społecznych.
Rekrutacja:
Rekrutacja będzie prowadzona poprzez promocję Projektu wśród pracowników urzędu poprzez:
● mailing,
● info zamieszczone na tablicy dla pracowników, w intranecie (m.in. portUM), na stronie miasta Sopotu oraz W-wy, spotkania informacyjne z Koordynatorem Projektu i Specjalistami ds. organizacji wsparcia JST.
REKRUTACJA TESTERÓW do fazy testowej (01.04.2020), rekrutacja do fazy wdrożeniowej (01.08.2021)
Projekt skierowany jest do pracowników JST, w związku z czym rekrutacja będzie przeprowadzona wyłącznie pośród pracowników JST, które zadeklarują wdrożenie nowego rozwiązania.W związku ze specyficznym charakterem projektu proces rekrutacji na etapie testowym będzie polegał na:
● poinformowaniu o rozpoczęciu projektu JST stanowiących partnerów
● głównie za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego w formie papierowej w biurze projektu lub w wersji elektronicznej pracowników oddelegowanych do udziału w projekcie wraz z oświadczeniami weryfikującymi kryteria dostępu pracowników.
Kryteria naboru: Kryteria naboru: Dostępu (0/1):
● Pracownik JST objętych wsparciem lub jednostki podległej.
Rodzaje wsparcia:
• Warsztaty z zakresu wytycznych i standardu 3 dni x 48 grup dla pracowników JST - (średnio 10 osób w grupie)
• Szkolenia e-learningowe w fazie wdrożenia - zostaną nimi objęci pracownicy biur, urzędów dzielnic oraz jednostek podległych mający bezpośredni kontakt w pracy z osobami z niepełnosprawnościami, ok. 3000 osób.
• Wsparcie dotyczy wypracowania przy wsparciu Partnera Ponadnarodowego oraz ekspertów z zakresu językoznawstwa i prawników instrukcji i rekomendacji dla urzędów, które wdrożą i będą stosować nowe rozwiązanie.