to największa spośród realizowanych w Polsce inwestycja samorządowa, która uzyskała dofinansowanie z Funduszu Spójności.
to łączna wartość dofinansowania projektów miejskich
przypada ze środków unijnych na każdego mieszkańca Warszawy.
to łączna kwota, która wpłynęła na konto m. st. Warszawy z UE w latach 2005-2019
to kwota pozyskana ze środków Unii Europejskiej w latach 2007-2013.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Wartość całkowita projektu: 4 998 628,55 zł
Wartość dofinansowania z funduszy UE: 4 498 765,69 zł
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Społeczny
Program Operacyjny: Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet: V Dobre rządzenie
Działanie: 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej
Podziałanie: 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej
Okres realizacji: 1.04.2010 r. – 31.03.2012 r.
Jednostka realizująca projekt: m.st. Warszawa
Partnerzy: Miasto Poznań, Miasto Łódź, Miasto Lublin, Gmina Miasto Ełk
Uczestnicy projektu: pracownicy urzędów miast: Warszawy, Poznania, Łodzi, Lublina i Ełku
Opis projektu:
Efektywność lokalnej administracji samorządowej wpływa na wzrost gospodarczy i rozwój państwa. Konkurencyjność miast, tj. zdolność od wytwarzania trwałego wzrostu regionalnego dobrobytu jest w dużym stopniu zależna od sprawności administracji i jakości polityki publicznej.
Wysoka skuteczność pracy administracji publicznej wiąże się z nieustanną koniecznością dostosowywania działań urzędów do zmian otoczenia. 1/3 Polaków uważa, że w najbliższych latach praca urzędów nie poprawi się, wskazując na siłę przyzwyczajenia urzędników i niechęć do zmian. Zachodzące przemiany społeczno-gospodarcze, technologiczne i konieczność dostosowywania do oczekiwań klientów wymagają oprawy efektywności działania administracji. Samorządy Warszawy, Ełku, Poznania, Lublina i Łodzi podjęły współpracę partnerską, której celem jest podniesienie jakości usług publicznych dostosowanych do potrzeb społeczeństwa informacyjnego. Na podstawie wewnętrznych analiz przeprowadzonych na potrzeby projektu rekomendacji zewnętrznych audytorów w poprzednich latach m.in. w Urzędzie Miasta st. Warszawy, Urzędzie Miasta Poznania oraz Urzędzie Miasta Ełku, stwierdzono konieczność modernizacji standardów zarządzania i opracowania systemu podnoszenia kwalifikacji i kompetencji kadr. Działania w projekcie stanowią odpowiedź na najpilniejsze potrzeby rozwojowe i jednocześnie wpisują się w założenia filarów Dobrego rządzenia: państwo prawa, skuteczność i efektywność, partycypacja i przejrzystość.
Celem głównym projektu jest poprawa jakości usług publicznych realizowanych przed administrację m.st. Warszawy, Ełku, Lublina, Łodzi i Poznania.
Celami szczegółowymi projektu są:
Projekt obejmie łącznie 1520 osób: 415 pracowników Urzędu m.st. Warszawy, 420 pracowników Urzędu Miasta Poznania, 150 pracowników Urzędu Miasta Łodzi, 405 pracowników Urzędu Miasta Lublina oraz 130 pracowników Urzędu Miasta Ełku.
W ramach realizacji projektu przewidziane są następujące działania:
Zadania realizowane będą w dwojaki sposób, jedne będą realizowane indywidualnie przez Partnerów, to takie zadania, które skierowane są tylko do jednego urzędu i odpowiadają na potrzeby poszczególnych Partnerów. Druga forma realizacji zadań, to zadania wspólne, w których uczestniczyć będą wszyscy Partnerzy, a wypracowane efekty będą upowszechniane wśród innych samorządów. Do takich zadań wspólnych należy:
Pozostałe zadania realizowane są przez Partnerów i dotyczą poprawy standardów zarządzania poszczególnych urzędów.
Szczegółowe informacje o projekcie dostępne są na stronie projektu: http://www.projekt-novus.pl.
Decyzje o przyznaniu dofinansowania projektu podjęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.