to łączna wartość dofinansowania projektów miejskich
to łączna kwota, która wpłynęła na konto m. st. Warszawy z UE w latach 2005-2019
to kwota pozyskana ze środków Unii Europejskiej w latach 2007-2013.
to największa spośród realizowanych w Polsce inwestycja samorządowa, która uzyskała dofinansowanie z Funduszu Spójności.
przypada ze środków unijnych na każdego mieszkańca Warszawy.
Projekt nr SPOT/2.2/130/05 jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport 2004 - 2006
Modernizacja Alej Jerozolimskich odcinek Rondo Zesłańców Syberyjskich do wiaduktu nad torami PKP
Informacje dotyczące projektu:
Wartość całkowita projektu: 69,8 mln zł
Wkład własny m. st. Warszawy: 60,8 mln zł
Wartość dofinansowania z funduszy UE: 9 mln zł
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Program Operacyjny: Sektorowy Program Operacyjny Transport
Priorytet: 2. Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa
Działanie: 2.2 Usprawnienie przejazdu drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu
Okres realizacji: lata 2007 – 2008
Jednostka realizująca projekt: Zarząd Dróg Miejskich
Numer złożonego wniosku: SPOT/2.2/130/05
Opis projektu:
W dniu 6 grudnia 2007 r. Prezydent Warszawy Pani Hanna Gronkiewicz -Waltz w imieniu Miasta Stołecznego Warszawy i Pan Cezary Grabarczyk w imieniu Ministerstwa Infrastruktury podpisali Umowę o dofinansowanie projektu Modernizacja Alej Jerozolimskich odcinek od wiaduktu PKP do ul. Łopuszańskiej ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport 2004-2006.
Przedmiotowa inwestycja jest kontynuacją I etapu modernizacji Alej Jerozolimskich, który obejmował odcinek od Ronda Zesłańców Syberyjskich do wiaduktu nad torami PKP i stanowi II etap przebudowy Al. Jerozolimskich na odcinku od wiaduktu nad torami PKP do ul. Łopuszańskiej.
Celem inwestycji jest budowa dwupoziomowego skrzyżowania z ul. Popularną, które zapewni bezpieczny i bezkolizyjny przejazd pojazdów tranzytowych i osobowych, a tym samym usprawni ruch w rejonie skrzyżowania oraz dostęp do istniejących punktów usługowych i zakładów pracy.
Projekt inwestycji przewiduje:
Przez cały czas realizacji inwestycji były utrzymane po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Prace budowlane zakończyły się 31.07.2008 r.
Inżynier kontraktu zakończył prace 31.08.2008 r.
Projekt powiązany jest z innymi projektami: