to największa spośród realizowanych w Polsce inwestycja samorządowa, która uzyskała dofinansowanie z Funduszu Spójności.
to łączna wartość dofinansowania projektów miejskich
przypada ze środków unijnych na każdego mieszkańca Warszawy.
to łączna kwota, która wpłynęła na konto m. st. Warszawy z UE w latach 2005-2019
to kwota pozyskana ze środków Unii Europejskiej w latach 2007-2013.
Projekt nr Z/2.14/I/1.1.1./1492/05 jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego
Informacje dotyczące projektu:
Wartość całkowita projektu: 189 mln zł
Wkład własny m. st. Warszawy: 116,4 mln zł
Wartość dofinansowania z funduszy UE: 72,6 mln zł
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Program Operacyjny: Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
Priorytet: 1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów
Działanie: 1.1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego
Poddziałanie: 1.1.1. Infrastruktura drogowa
Okres realizacji: 25.05.2005 r. – 15.11.2007 r.
Jednostka realizująca projekt: Zarząd Dróg Miejskich
Numer złożonego wniosku: Z/2.14/I/1.1.1./1492/05
Opis projektu:
Projekt został zakończony - zgodnie z umową o dofinansowanie - w grudniu 2007 roku.
Projekt objęty umową stanowi piąty z sześciu etapów budowy całej Trasy Siekierkowskiej od węzła Czerniakowska – Beethovena do węzła Marsa. Zrealizowana inwestycja będzie stanowić istotny element Obwodnicy Miejskiej. Głównym celem projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej regionu poprzez rozbudowę sieci drogowej.
Inwestycja ma na celu przeniesienie ruchu samochodowego poza Centrum i Śródmieście, usprawnienie komunikacji gmin regionu Mazowsza z Warszawą, ułatwienie wyjazdu w kierunku wschodnim, a także usprawnienie połączeń pomiędzy europejskimi korytarzami transportowymi i przyczyni się do integracji transportu Polski z Sieciami Transeuropejskimi UE.
Powstało 16 obiektów inżynieryjnych m.in. wiadukty, tunele dla pieszych, ściany oporowe, estakady, z których najdłuższa ma ok. 730 m długości. Piesi i rowerzyści mają do dyspozycji ponad 4 km chodników i ścieżek rowerowych. Wzdłuż drogi zamontowano ponad 5,5 km różnego rodzaju ekranów dźwiękoszczelnych (metalowych, drewnianych i przezroczystych).
Inwestycja przyniesie następujące korzyści:
Projekt „Budowa Trasy Siekierkowskiej odcinek IIB od węzła Bora Komorowskiego do ul. Płowieckiej” powiązany jest z projektem: