to największa spośród realizowanych w Polsce inwestycja samorządowa, która uzyskała dofinansowanie z Funduszu Spójności.
to łączna wartość dofinansowania projektów miejskich
przypada ze środków unijnych na każdego mieszkańca Warszawy.
to kwota pozyskana ze środków Unii Europejskiej w latach 2007-2013.
to łączna kwota, która wpłynęła na konto m. st. Warszawy z UE w latach 2005-2019
Projekt pn. „ Analiza możliwości rozwoju zintegrowanego transportu w Warszawie w oparciu o metro i multimodalne węzły przesiadkowe”, nr 2019-PL-TM-0215-S jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF).
Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa
Instytucja wdrażająca z ramienia KE: Agencja Wykonawcza ds. Innowacyjności i Sieci (Innovation and Networks Executive Agency – INEA)
Wartość kosztów kwalifikowalnych: 4 171 897 EUR
Maksymalna wysokość dotacji: 2 085 949 EUR
Wartość wkładu miasta: 2 085 948 EUR
Wartość całkowita projektu: 21 999 965 PLN
Źródła finansowania: Instrument finansowy „Łącząc Europę” – Connecting Europe Facility (CEF – Transport)
Okres realizacji: 26.02.2020 r. – 30.06.2023 r.
Jednostki realizujące projekt: Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy, Metro Warszawskie Sp. z o.o. i Zarząd Transportu Miejskiego
Cel i zakres projektu:
Celem projektu jest przygotowanie analizy możliwości rozwoju zintegrowanej sieci transportowej w warszawskim węźle miejskim sieci bazowej TEN-T z myślą o usprawnieniu połączeń komunikacyjnych z węzłami przesiadkowymi dla dalekobieżnego transportu kolejowego i autobusowego, a pośrednio również lotniczego (połączenia kolejowe z Lotniskiem Chopina w Warszawie i Portem Lotniczym Warszawa-Modlin). Koncepcja oparta będzie na rozbudowie sieci metra i stworzeniu multimodalnych węzłów przesiadkowych Warszawa-Centrum i Warszawa-Wschód w rejonie następujących stacji kolejowych:
Dofinansowany projekt obejmuje realizację prac studyjnych, dokumentacji i analiz związanych z rozbudową sieci multimodalnego transportu publicznego w warszawskim węźle sieci bazowej TEN-T i usprawnieniem połączeń pomiędzy węzłami przesiadkowymi transportu dalekobieżnego w oparciu o sieć metra, dzięki utworzeniu brakujących połączeń i udogodnień komunikacyjnych.
W ramach realizacji projektu opracowane zostaną następujące dokumenty, studia i analizy: